Menü











Powered by Core Design

Település:

Utca:

Házszám:
       


 POLGÁRMESTER
 Minden pénteken 8:00 - 12:00

 JEGYZŐ
 Minden kedden 8:00 - 12:00

 KÖZTERÜLET-FELÜGYELŐ
 Minden hét első munkanapján
 8:00 - 10:00

 
HIVATAL
 Hétfő: 8:00 - 12:00

 Kedd: 8:00 - 12:00
 Szerda: 8:00 - 12:00, 13:00 - 18:00
 Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
 Péntek: 8:00 - 12:00

 KORMÁNYABLAK
 Hétfő: 7:00 - 17:00

 Kedd: 8:00 - 12:00
 Szerda: 8:00 - 12:00
 Csütörtök: 8:00 - 18:00
 Péntek: 8:00 - 12:00

 ÁNTSZ
 Hétfőtől csütörtökig:
 9:00 - 12:00, 13:00 - 16:00
 Pénteken az ügyfélfogadás szünetel

Programok




Szarvasi Víziszínház

Helyi linkek





































 



Tájékoztató a központi címregiszter létrehozása kapcsán a lakosságot érintő változásokról Nyomtatás E-mail
2016. március 07.

Magyarországon a közigazgatás eddig nem rendelkezett egységes, közhiteles, az ország valamennyi címét tartalmazó cím-adatbázissal. A központi címregiszter (KCR) létrehozásának célja, hogy a jelenleg különböző nyilvántartásokban párhuzamosan nyilvántartott címadatok egyetlen etalon-nyilvántartásban legyenek egyesítve, ezáltal az adatok naprakészebbek és pontosabbak legyenek és a különböző nyilvántartásokban szereplő címadatok megegyezzenek. A KCR kialakításához kapcsolódó feladatokat a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet határozza meg, amelyek elvégzéséről a jegyzőnek 2016. december 31. napjáig kell gondoskodnia.

2015. évben a jogszabályban meghatározott kapcsolati adatok (ingatlan-nyilvántartási azonosító kód, helyrajzi szám, címkoordináták) a város összes címéhez berögzítésre kerültek, és felülvizsgálatuk jelenleg is folyamatban van. A címek ellenőrzése az ingatlan- és címnyilvántartás összehasonlítása, társasházak esetében a társasházi alapító okirat, helyszínrajz vagy alaprajz és a közös képviselővel folytatott egyeztetés, valamint amennyiben indokolt helyszíni szemle alapján történik. Amennyiben a címben nem szerepel a közterületjelleg (utca), vagy a házszámmódosítás indokolt, a változással érintett ingatlanban érvényes lakó- és tartózkodási hellyel rendelkező személy(ek)nek és a tulajdonos(ok)nak erről értesítést küldünk, amely egyben igazolás is pl. a pénzintézetek felé. Egyidejűleg a lakcímváltozásról hivatalból értesítjük a Szarvasi Járási Hivatal Kormányablak Osztályát a lakcímkártya hivatalból történő kiállítása céljából. Az érintett személy(ek) az elkészült lakcímkártyát a Szarvasi Járási Hivatal Kormányablak Osztály 5540 Szarvas, Szabadság út 25-27. szám alatti magasföldszinten lévő irodájában térítésmentesen veheti(k) át a részé(ük)re megküldött értesítésben közölt időpontban a régi lakcímkártya leadását követően. Egy családon belül egy személy átveheti valamennyi családtag lakcímkártyáját.

A címváltozás kapcsán felmerülő további kérdések:

  • a személyi igazolványt nem kell cserélni, mivel azon a lakcím nem szerepel,
  • a forgalmi engedély cseréje nem szükséges, mivel abba – az ügyfél kérelmére – a járási hivatalban illetékmentesen bejegyzik az új címet,
  • a pénzintézetek felé az ügyfélnek van bejelentési kötelezettsége, amely szintén költségmentes,
  • a közigazgatási szervek és közszolgáltatók felé a bejelentési kötelezettséget a jegyző teljesíti,   
  • a földhivatali ingatlan-nyilvántartásba a címnyilvántartásban módosított cím automatikusan megjelenik.

A módosított címek a közzétételtől számított egy hónapig folyamatosan megtekinthetőek Szarvas Város honlapján (www.szarvas.hu/hírek menüpont alatt) és a hirdetőtáblán (5540 Szarvas, Béke u. 1.).

A központi címregiszter kialakításában való eredményes közreműködés érdekében kérem a Tisztelt Lakosság szíves megértését és együttműködését. 

A későbbiekben felmerülő kérdésekkel Kovácsné Aszódi Éva igazgatási ügyintézőhöz (66/311-122/108-as mellék) vagy Dr. Bankóné Ordovics Katalin anyakönyvvezetőhöz (66/311-122/133-as mellék) fordulhatnak.                                    

                                                                                               Dr. Melis János sk.
                                                                                                      jegyző

 
< Előző   Következő >



Elérhetőségek

Elérhetőségek


 SZARVASI
 POLGÁRMESTERI HIVATAL
 5540 Szarvas, Szabadság út 36.
 Tel.: 66/311-122
 K.tel.: 66/400-175
 Fax: 66/311-704
 E-mail: Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges

 TITKÁRSÁG
 Tel: 66/311-490
 Fax: 66/210-063
 E-mail: Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges

 KÖZTERÜLET-FELÜGYELET,
 TÉRFIGYELŐ SZOLGÁLAT

 5540 Szarvas, Petőfi u. 12. 
 Tel.: 20/539-4929, 20/484-6690
 E-mail:
  Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges

Reklám







Kötelező biztosítás kalkulátor





 

 

 




































































 



 

Copyright © 2017 Szarvas Város Önkormányzata

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter