Elektronikus ügyintézés

Tájékoztató az elektronikus együttműködésre kötelezett szervek részére

A Szarvasi Polgármesteri Hivatalának és Szarvas Város Önkormányzatának elektronikus kapcsolattartási címe az alábbi azonosítókon érhető el:

  • Hivatali kapu rövid név (hivatali tárhely): SZARVASPH
  • KRID: 300060755
  • Hivatali kapu rövid név (hivatali tárhely): SZVO
  • KRID: 754234390
 

Tájékoztató

Hivatalunk a 2015. évi CCXXII. törvény „az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól" és a kapcsolódó jogszabályoknak megfelelően 2018. január 1-től biztosítja a lakosság és cégek számára a jogszabályokban meghatározott esetekben az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

A jogszabály a nem természetes személyek számára az elektronikus csatorna használatát kötelezően előírja, ezért felkérem a gazdasági szervezetek vezetőit, hogy a fenti időponttól önkormányzati ügyeiket ezen az úton intézzék (a természetes személyek számára az elektronikus csatorna lehetőség, de nem kötelezettség).

A beazonosíthatóság hiánya miatt „sima” e-mail útján - az általános tájékoztatást, egyeztetést kivéve - eddig sem volt és mostantól sincs lehetőség hivatalos ügyeket intézni. Amennyiben meghatalmazott útján kívánnak eljárni, első alkalommal meghatalmazást kell benyújtaniuk. Ez vonatkozik azokra a könyvelőkre is, akik ügyfeleik ügyeit saját ügyfélkapujukon keresztül szeretnék intézni.

Elektronikusan intézhető ügyek

A jogszabályi rendelkezés értelmében Önnek lehetősége van ügyeit elektronikus kapcsolattartáson keresztül lefolytatni, mikor az ügyintézés során:

  • jogszabály nem írja elő az Ön személyes jelenlétét;
  • jogszabály nem teszi kötelezővé meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását;
  • ezt nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó kötelező jogi aktusa kizárja;
  • az okirat vagy más beadvány minősített adatot nem tartalmaz.

Elektronikus ügyintézésre jogosultak

Az e-ügyintézési felületek minden regisztrált (ügyfélkapu, hivatali kapu, cégkapu) ügyfél számára elérhetőek, bármely böngészővel kereshetőek. ELÜGY illetve az E-papír felületeken nyílnak meg.

Használatukhoz a magyarország.hu Kormányzati Ügyfélportálon, a 1818 éjjel-nappal hívható Kormányzati Ügyfélvonalon, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal elérhetőségein vagy személyesen is kérhetnek segítséget.

Elektronikus ügyintézés menete

Az elektronikusan kitölthető és ügyfélkapun vagy cégkapun keresztül beküldhető nyomtatványaikat az alábbi oldalra kattintva érhetik el: 

 

Önkormányzati Hivatali Portál

 

Ügyfélkapus vagy Cégkapus bejelentkezést követően kiválaszthatják Szarvas települést és így a Szarvas Város Önkormányzata által közzétett űrlapokat listázhatják ki.

Első bejelentkezéskor a jobb felső sarokban található "Személyes beállítások” menüpontban véglegesíteni kell a regisztrációt az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával, ezt követően tudják az Ügyfelek az űrlapokat elektronikusan kitölteni és benyújtani hozzánk.

A Tisztelt Ügyfelek többféle keresőfeltétellel szűkíthetik az űrlapok listáját (például ágazatok, ügytípusok szerint).

Fontosnak tartom kiemelni, hogy az adózással kapcsolatos (így különösen a helyi iparűzési adóban) űrlapok a kitöltés során vizsgálnak logikai és számszaki összefüggéseket is, és az egymásból következő mezőket automatikusan kitölti a rendszer. Aki más helyett kíván adóügyben nyilatkozatot benyújtani, az mindenek előtt a "Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” elnevezésű nyomtatványt juttassa el hozzánk.

Az "Ellenőrzés futtatása” gomb megnyomásával hozzájuthatunk az esetleges hibalistához, hiányos mezők figyelmeztetéséhez (bármilyen ágazathoz tartozó űrlap esetén).

Természetes személyek esetében az elektronikus ügyintézés csupán opció, nem kötelezettség, de amennyiben az Ügyfélkapus bejelentkezést követően elektronikusan benyújtott űrlapon megjelölik a későbbi elektronikus kapcsolattartást, úgy ellenkező rendelkezéséig elektronikusan tarthatjuk vele a kapcsolatot (nem kaphat postai úton semmit, így csekket sem).

Jelen tájékoztatás nem teljes körű, az Eüsztv. és az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm. rendelet rendezi bővebben ezt a kérdést.

Kérem, hogy fogadják bizalommal ezt a költséghatékony és ügyfélbarát ügyintézési módot, esetleges kérdésükkel pedig keressék a Szarvasi Polgármesteri Hivatal kollégáit.

Kérelmek, nyilatkozatok, űrlapok elektronikus úton történő benyújtása

Az Önkormányzat és a jegyző az elektronikus kapcsolattartás során intézhető ügyekhez honlapunkon keresztül biztosítja a szükséges dokumentumok letöltését ÁNYK sablon vagy pdf űrlap formájában.

A letöltött dokumentációk ÁNYK szoftverrel vagy Acrobat Reader alkalmazással tölthetők ki a későbbiekben ismertetett módon.

Nagyon fontos felhívnunk a figyelmét, hogy:

  • az elektronikus ügyintézés során csak hitelesített dokumentumokat fogadunk el. A dokumentumok hitelesítéséről a „Dokumentum Hitelesítése” tájékozatóban olvashat. Nem hitelesített dokumentum beküldése esetén ügyét csak ennek pótlása után tudja elindítani.
  • az elektronikus ügyintézés során amennyiben az ügyhöz jogszabály illeték megfizetési kötelezettséget írt elő, azt az ügy megindítását követően ügyintézői információkat követően bankszámlaszámra történő befizetéssel teheti meg.

ÁNYK űrlapok kitöltése és benyújtása

ÁNYK űrlap kitöltésével kapcsolatos információkat a Dokumentum Hitelesítése tájékoztatóban talál.

PDF űrlapok kitöltése és benyújtása

A PDF űrlapok kitöltéséhez Acrobat Reader alkalmazásra lesz szüksége, mely az alábbi oldalról tölthető le:

https://get.adobe.com/hu/reader

A honlapon a rendszer automatikusan kiválasztja az operációs rendszernek és a böngészőnek megfelelő programverziót.

Ügyeljen rá, hogy a felkínált egyéb szoftvereket ne telepítse, a jelölőnézetből vegye ki a pipát. Csak ezután indítsa a letöltést és telepítést!

Az űrlap kitöltését követően mentse el az űrlapot és a Dokumentum Hitelesítése tájékoztatóban található 3 hitelesítési mód közül válassza ki az Ön számára szimpatikus és kivitelezhető módot, majd a hitelesített űrlapot az ePapír szolgáltatáson keresztül jutassa el a Hivatal számára.

Az ePapír Szolgáltatás felhasználói kézikönyve elérhető az ePapír szolgáltatás kézikönyvének leírásában.

Kérem figyelmesen olvassák el az e-ügyintézésről kiadott tájékoztatót.

Dr. Melis János
címzetes főjegyző


Nyomtatás  

Hivatali kapu

Szarvasi Polgármesteri Hivatal
Hivatali kapu rövid neve:
SZARVASPH
KRID: 300060755


Szarvas Város Önkormányzata
Hivatali kapu rövid neve:
SZVO
KRID: 754234390

Kapcsolat

hivatal (@) szarvas.eu

+36 - 66 / 311 - 122

+36 - 66 / 210 - 063

5540 Szarvas, Szabadság út 36.